...

NextPower

Algemene voorwaarden

Contract

Bij ondertekening van de bestelbon door middel van het plaatsen van een handtekening met de hand op het scherm van de computer of tablet die de bestelbon weergeeft, komt tussen partijen een contractuele relatie tot stand.

De algemene voorwaarden maken integraal deel uit van de overeenkomst.

Partijen zijn het er over eens dat de overeenkomst die op bovenvermelde manier tot stand komt volle waarde van schriftelijk bewijs heeft overeenkomstig artikel 8.18 e.v. BW. De overeenkomst wordt dus in elk geval geacht te voldoen aan de voorschriften van artikel 8.20 BW, zelfs als dit niet volledig het geval zou zijn.

De algemene voorwaarden zijn van toepassing op al onze aanbiedingen en contracten. Ingeval van aankoop- of leveringsvoorwaarden van de klant die in strijd zijn met onze algemene voorwaarden, zijn alleen deze laatste van kracht.

Verbreking

Verbreking van deze overeenkomst (o.a. annulatie) geeft de niet verbrekende partij recht op een forfaitaire verbrekingsvergoeding van 30 % op de overeengekomen totaalprijs. In geval van bewezen overmacht in de zin van art. 1147-1148 B.W. zijn betrokken partijen ontslagen van het betalen van een verbrekingsvergoeding.

Geleverde goederen worden niet teruggenomen of geruild.

Levering

De juiste leveringsdatum vermeld in de bestelbon is van toepassing behoudens overmacht en op voorwaarde dat de klant tijdig contact opneemt met onze firma om de expertise af te spreken. Ter gelegenheid van de expertise en tevens in functie van de wensen van de klant kan ook in onderling akkoord een aangepaste leveringsdatum worden afgesproken die de leveringsdatum op de bestelbon vervangt.

Indien onze firma deze leveringsdatum – bepaald in het contract of aangepast bij expertise – onverwacht niet kan naleven, dan zal zij de klant daarvan onmiddellijk verwittigen bij aangetekend schrijven of mail. Onze firma kan in deze kennisgeving een verlenging van de leveringsdatum meedelen, die de initieel overeengekomen termijn met niet meer dan 20 % mag overschrijden met een maximum van twee maanden. Wordt de nieuwe termijn overschreden, dan kan de klant de overeenkomst zonder voorafgaandelijke ingebrekestelling verbreken per aangetekende brief, onverminderd het recht van de klant op een vergoeding die overeenstemt met de werkelijk opgelopen schade. In geval van verbreking wordt het eventueel reeds betaalde voorschot binnen de acht kalenderdagen na ontvangst van de kennisgeving terugbetaald.

De twee voorgaande alinea’s zijn eveneens van toepassing indien onze firma de afgesproken leveringstermijn laat verstrijken zonder een verlenging overeenkomstig het tweede lid van dit artikel mee te delen.

Indien bij de levering blijkt dat deze niet kan doorgaan door toedoen van de klant (onder meer afwezigheid op het afgesproken tijdstip, geen betaling voorhanden, te natte ruimte en/of afwezigheid van verwarming), dan moet een nieuwe leveringsdatum afgesproken worden, ten vroegste één week later, en zal de klant een bijkomende vergoeding van 500 € verschuldigd zijn voor bijkomende kosten van transport, stockage en administratie.

Indien de afgesproken leveringsdatum dient te worden verdaagd door toedoen van de klant (bv. op zijn verzoek, maar ook bij mislukte poging tot levering), dan zullen er 250 € bijkomende stockagekosten in rekening worden gebracht per voltooide maand na de eerst overeengekomen datum. Vanaf de levering gaat het risico over op de klant, dit onverminderd het verder in deze voorwaarden bepaalde eigendomsvoorbehoud in geval van onvolledige betaling. Eventueel verlies, diefstal of andere oorzaken van tenietgaan van geleverde goederen zijn steeds ten laste van de klant.

De levering van de producten en de montage/installatie ervan kunnen op een verschillend moment plaatsvinden.

De klant wordt voor de levering op de hoogte gebracht van de exacte dag van de montage. Als bij levering evenwel wordt vastgesteld dat het niet mogelijk is om de montage te laten doorgaan op het geplande moment omwille van onverwachte omstandigheden (bv. bepaalde noodzakelijke voorbereidingen die nog niet werden getroffen door de klant), wordt de montage uitgesteld in onderling overleg tussen partijen naar een later geschikt moment.

Betalingen

Het voorschot dient voldaan te worden na het expertisebezoek via overschrijving op de aangeduide rekening, tenzij een andere termijn schriftelijk werd bedongen of er geen voorschot werd voorzien in het contract.

Het resterende bedrag dient in één keer voldaan te worden bij de plaatsing of afhaling van de producten, de betaling moet onze firma hebben bereikt de dag van plaatsing.

In geval van niet-betaling is onze firma gerechtigd de levering/montage/activatie uit te stellen tot aan die betaling. Ook de voorschotten dienen tijdig te worden betaald teneinde vertraging in de uitvoering van de overeenkomst te vermijden. Onze firma is niet verplicht de producten in productie te nemen of leveringsdata voor te stellen zolang het overeengekomen voorschot niet werd betaald.

De facturen niet betaald op vervaldatum zullen van rechtswege en zonder ingebrekestelling verhoogd worden met een schadevergoeding van 10 % met een minimum van 65 €, meer een nalatigheidsintrest van 10 %.

Indien de klant bedragen te vorderen heeft van onze firma zullen dezelfde verwijlintresten en hetzelfde schadebeding van toepassing zijn.

Klachten

Eventuele klachten, opmerkingen, betwistingen of protesten zijn alleen ontvankelijk zo deze schriftelijk geformuleerd worden binnen de acht dagen.

De klant moet de goederen bij levering onmiddellijk en grondig nazien.

Elk zichtbaar gebrek bij levering moet bij schrijven worden gesignaleerd binnen de acht dagen.

Na het verstrijken van deze termijn wordt definitief en onweerlegbaar aanvaard dat de geleverde goederen conform zijn en vrij van enig zichtbaar gebrek dat bij een grondige inspectie kon worden opgemerkt.

Onze firma is niet verantwoordelijk voor alle plaatsingen gedaan door de klant zelf.

Garantie

Garantie op onze producten

Garantiebepalingen van de fabrikant van uw toestellen worden overgenomen. Deze bepalingen zijn terug te vinden in de handleidingen van de toestellen en/of op de bestelbon.

Servicegarantie

Onze firma levert een servicegarantie van 30 jaar.

Vanaf 2 jaar na factuurdatum worden de verplaatsingskosten en werkuren aangerekend, tenzij de klant gebruikt maakt van het Nextpower Care+ plan. De verplaatsingskosten en werkuren worden, voor klanten die hier gebruik van maken, niet aangerekend.

Onze firma heeft het recht om haar verplichting tot garantie op te schorten zolang de volledige prijs van de bestelling niet is betaald door de klant zonder dat daartoe een geldige reden is. In dergelijk geval zal de garantieverplichting proportioneel opgeschort worden in overeenstemming met de hoegrootheid van het onbetaalde saldo.

In elk geval moet het gebrek aan overeenstemming door de klant gemeld worden binnen de twee maanden na de vaststelling van dat gebrek door de klant.

Bij defect toestellen: Bij een defect aan één van uw apparaten bij ons aangekocht, neem dan zo snel als mogelijk bij voorkeur rechtstreeks contact op met de dienst na verkoop. Hou steeds uw factuur bij de hand, deze geldt als aankoopbewijs, hierop is ook het modelnummer vermeld. Eveneens vraagt men u de productcode en/of serienummer die men eenvoudig kan vinden op het etiket gekleefd in uw apparaat op een zichtbare plaats.

Expertise door de klant

Bij zelfplaatsing door de klant is onze firma niet verantwoordelijk voor de juistheid van de door de klant uitgevoerde expertise. Deze gebeuren volledig op zijn verantwoordelijkheid en risico indien achteraf zou blijken dat de ruimtes niet zouden overeenkomen met de expertises door de klant.

Verplichtingen klant - niet inbegrepen werken

Eventuele meerkosten voor het leveren van onze producten zijn ten laste van de klant, tenzij anders vermeld op de bestelbon. (voorbeeld: hoogtewerker)

Documentatie – afwijkingen op natuurproducten

Afbeeldingen, maat- en gewichtsopgaven, enz., die wij verstrekken in catalogi, folders, plannen, enz. dienen om een voorstelling te geven van het aangeboden artikel. Onze firma is niet verantwoordelijk voor de integrale overeenstemming van de te reproduceren kleuren, maten, gewichten en vormen.

Afwijkingen in bepaalde mate en/of eigen aan de aard van het uit te voeren werk moeten toegelaten worden.

Prijzen en uitstel van productie/levering op verzoek van de klant

Alle wijzigingen in het BTW-tarief tussen de bestelling enerzijds en de levering/plaatsing en facturatie anderzijds zullen worden doorgerekend aan de klant, in diens voordeel of nadeel.

De in de bestelbon weergegeven prijzen zijn gebaseerd op de prijzen van de grondstoffen en leveranciers van toepassing op het ogenblik van de bestelling. Deze prijzen blijven geldig tot de in de bestelbon overeengekomen levertermijn. Als de levertermijn op verzoek van de klant wordt uitgesteld, dan zal de prijs op het ogenblik van de levering van de producten geldig zijn. In het geval onze firma niet akkoord kan gaan met een aanpassing van de leveringsdatum die de oorspronkelijke datum met meer dan 10 maanden overschrijdt, wordt het contract beschouwd als verbroken door de klant en is artikel 2 van toepassing.

In geval van overeengekomen uitstel van productie/levering op verzoek van de klant en voor zover er nog geen voorschot verschuldigd was volgens het initieel contract, dient de klant een voorschot van 30 % op de contractprijs te betalen, uiterlijk 1 jaar na ondertekening van de bestelbon.

Indien de verlenging van de leveringstermijn op verzoek van de klant er toe leidt dat het gekozen product niet langer beschikbaar zou zijn, is alleen de klant hiervoor verantwoordelijk en is hij verplicht een gelijkwaardig product te kiezen voor uitvoering van het contract.

Aanpassingen overeenkomst

Bij wijziging van zelfplaatsing naar plaatsing door onze firma vervallen uiteraard de toegekende zelfplaatsingskortingen en worden de voorwaarden van plaatsingskorting van toepassing.

Gelijkwaardige aanpassingen en wijzigingen aan de gekozen producten zijn mogelijk qua type en opstelling, mits onderling akkoord tussen partijen. Er zal dan een aanvullende of vervangende bestelbon worden opgemaakt.

De aanvankelijke bestelbon wordt opgemaakt aan de hand van afmetingen en gegevens door de klant aan onze firma bezorgd. Onze firma verbindt zich ertoe om de beschikbare ruimte waarin de producten moet worden geplaatst, te komen opmeten/expertise uit te voeren, zoals ook vermeld op de bestelbon. Als tijdens de expertise blijkt dat de producten omwille van foutieve door de klant doorgegeven afmetingen en gegevens niet in de beschikbare ruimte kan worden geplaatst, is de klant gehouden om mee te werken aan de noodzakelijke wijzigingen die vereist zijn om de producten alsnog te kunnen plaatsen in de beschikbare ruimte. Bij gebreke aan aanvaarding van de klant van dergelijke noodzakelijke wijzigingen, is er sprake van een verbreking van de overeenkomst door de klant.

Solidariteit

Indien het contract afgesloten wordt door meerdere klanten dan zijn alle klanten die de bestelbon ondertekenen hoofdelijk en ondeelbaar gehouden tot de uitvoering van het contract.

Eigendomsvoorbehoud

Onze firma blijft eigenaar van de geleverde goederen zolang deze niet volledig betaald werden in hoofdsom, intresten en kosten.

Geschillen

Indien de klant een consument is, zal de bevoegde rechter worden aangeduid volgens de bepalingen van art. 624.1°, 2° en 4° van het gerechtelijk wetboek. In de andere gevallen zijn alleen de rechtbanken te Gent en het vredegerecht van het kanton Zomergem bevoegd, onverminderd ons recht om de gemeenrechtelijk bevoegde rechtbank te vatten.

Alleen het Belgische recht is van toepassing op onze contracten.

Privacy

Wij respecteren uw privacy en verwerken uw gegevens in lijn met de toepasselijke wetgeving. Voor meer informatie op de wijze waarop wij uw persoonsgegevens verwerken, kunt u de privacy verklaring op onze website raadplegen.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.